La Directora General d’Internacionalització va detallar que el termini de sol·licitud s’amplia fins al 15 de juliol i que les ajudes cobreixen fins a 100.000 euros per empresa amb tràmits simplificats.
La Generalitat Valenciana, a través de la Direcció General d’Internacionalització, ha detallat hui a representants d’àrees empresarials de FEPEVAL l’ampliació del termini de sol·licitud de les ajudes destinades a impulsar la internacionalització de les empreses dels municipis afectats per la DANA. El nou termini finalitzarà el pròxim 15 de juliol, oferint així més temps a les companyies interessades per accedir a aquestes subvencions.
L’anunci es va realitzar en un webinar organitzat per la Federació de Parcs Empresarials de la Comunitat Valenciana (Fepeval), amb la col·laboració d’entitats empresarials dels municipis damnificats. La sessió va comptar amb la participació d’Esther Olivas, Directora General d’Internacionalització, i Amparo Ferrer, Subdirectora General d’Internacionalització.
“Cap empresa ha de quedar-se fora per falta de temps o per la complexitat administrativa, per això hem ampliat el termini i simplificat al màxim la tramitació”, va destacar Esther Olivas, qui va subratllar la importància d’aquestes ajudes per a reforçar la competitivitat internacional de les empreses en una situació especialment complicada després de la DANA.
El president executiu de Fepeval, Diego Romá, va agrair a la Generalitat el seu esforç i va assenyalar la necessitat de mantindre el suport a aquestes empreses: “és imprescindible continuar donant suport a les companyies de les àrees empresarials que estan fent un esforç ímpro per tirar endavant després dels danys soferts”.
Durant la sessió es va detallar que aquestes ajudes estan obertes tant a pimes com a grans empreses, grups empresarials amb personalitat jurídica pròpia i professionals autònoms que desenvolupen activitats internacionals i compten amb domicili social, fiscal o centre d’activitat en els municipis afectats per la DANA.
La convocatòria subvenciona fins al 100% de les despeses elegibles, amb un màxim de 100.000 euros per empresa, per a actuacions realitzades entre l’1 de novembre de 2024 i el 31 d’octubre de 2025, i que podran justificar-se fins al 10 de novembre.
Els conceptes subvencionables inclouen la participació en fires internacionals físiques i virtuals, despeses d’inscripció, lloguer d’espai, disseny i muntatge d’estands, màrqueting digital per a mercats exteriors, registre de marques i certificacions fora d’Espanya, contractació de personal qualificat per a plans d’internacionalització, formació en competències digitals i despeses extraordinàries derivades de la DANA com ara emmagatzematge o cancel·lacions.